پیازداغ

چیزی که در پایان به خاطر خواهیم داشت نه حرفهای دشمنانمان بلکه سکوت دوستانمان است

پیازداغ

چیزی که در پایان به خاطر خواهیم داشت نه حرفهای دشمنانمان بلکه سکوت دوستانمان است

کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد

راستش یه مدتی که دلم می خوااد در مورد برنامه های شبکه من ..و ..تو حرف بزنم ...  

کلا برنامه های یک شبکه یا برای سرگرمی هستند یا جنبه های اجتماعی دارند...  

اولا - درینکه در کشور ما خیلی چیزها سرجای خودش نیست شکی نیست اما اینکه یک عده جوونی که یا اونجا بزرگ شدند و یا تازه رفتند و معلوم نیست که مدرکشون چیه تخصصشون چیه ، از کجا اومدن و حتی قادر نیستند کلمات کشوری رو که درش زندگی می کنند رو درست تلفظ کنند مدام نظر کارشناسی در مورد مسائل ایران بدن ببه نظرم جالب نیست... 

اولا که اظهارنظر در مورد مسائل یک کشور به نظرم یک کم تخصص احتیاج داره ...  

دوما - یک سری برنامه های ظنز دارند که مسائل رو با طنز مطرح می کنند که خوب طنز خوب همیشه اثر خوبی داشته اما بیشتر جاها مدام از بدبختی مردم ایران از سختی ها و مشکلات می گند و در برابرش به نظر من کاملا سازمان دهی شده از کشور انگلیس تعریف می کنند ... یعنی تو این یکی دوسالی که از تاسیس این شبکه می گذره من یک کلمه در مورد مسائل انگلیس یا بحران اقتصادیش نشنیدم... مثلا وضعیت کمپ های مهاجران ایرانی در انگلیس ، دعواهای منجر به قتل سر تیم های فوتبال، رکود اقتصادی شدید، تعطیل شدن کارخونه ها و بیکار شدن کارگر ها .... کلا اگر این شبکه رو نگاه کنین به این نتیجه می رسین که انگلیس بهترین جای دنیاست که همه در حال رقص و خوشیند و ایران کشوریه که همه دارند از بدبختی توش میمیرند... 

سوما - این برنامه شرم  آور "بفرمائید   ش ام" که درون هر چی ایرانی داغونه پیدا کردند و از همه بدتر اینکه همه مردم هم با تمام وجود می شینند و به کارهای مسخره این آدمها نگاه می کنند... 

رابعا - نمی دونم برنامه اخیر "سینما سینما" رو که در مورد فیلم آرگو بود رو دیدین یا نه ، جالب ترین قسمتش این بود که این دوتا آقای نسبتا محترم نشسته بودند توی یه کافه و معتقد بودند که ما باید ملیتمون رو کنار بذاریم و فقط از جنبه فیلم به این فیلم نگاه کنیم.... من اصلا آدم متعصبی نیستم  اما به نظرم جدا ازینکه انقلاب ایران درست پیش  رفته یا نه و آیا نتیجه اش چیزی بوده که مردم می خواستند یا نه یک حرکت کاملا مردمی بوده و این که کسی مردم کشور آدم رو شبیه آدمهای دیوانه روانی و آدم کش تصویر کنه باید به آدم بربخوره.... 

اگر ما مدام آویزون کوروش و داریوش و زرتشتیها و فرهنگ چند هزار ساله ایم که نشون بدیم ما آدمهای با فرهنگی هستیم چطور راحت می شینیم و چای می خوریم و برامون مهم نیست که از رسانه ای که در دستمونه برای تعالی کشورمون استفاده کنیم؟  من واقعا دلم می خواد بدونم این بچه هایی که همه همسن و سال من هستند و حتی کوچکتر چطور می تونند اینطور حق به جانب در مورد کشورم حرف بزنن... اون هم به استناد آدمهای مجهول الهویه ...

نظرات 4 + ارسال نظر
مهتاب یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ق.ظ

مریم جان دقیقا" حرف دل منو زدید اون از اتاق خبر که با خونسردی تمام تمام بدبختی های ملتو با پیاز داغ فراوان ردیف می کنن کسی نیست بگه خراب شده ای که ازش صحبت می کنن کشور خودتونه ها سال ها توش زندگی کردید وقتی شما که از بین مردم اومدی ایقدر بی تعصبی نسبت که کشورت بایدم که حال و روزما این بشه اینو یکم از انگلیسیا یاد بگیر من اصلا"نمی تونم آدمایی که هیچ تعصبی به اصلیتشون ندارنو درک کنم مشکل اصلی ایران همیشه این بوده منافع شخصیمون همیشه بیشتر از منافع کشورمون بوده و این آدمایی که تو منو تو میبینیم نمونه اصیل این آدمان اون از بفرمائید شامشون که من فکر نکنم آدم درست و حسابی تو این مسابقه ها شرکت کنه بعضیاشون تابلوئه که وضع مالیشون زیادم خوب نیست اونوقت اقا یا خانوم با یه قیافه ای میگه بعله می دونید چیه ماها چون مدت ها خارجه زندگی کردیم دیگه اصلا" نمی تونیم ایرانو تحمل کنیم از تو هواپیما که می شینیم عزا میگیریم که وای بازم همون مسیبتا حالا من نمی دونم این چند روزگرونی اذیتشون میکنه یا تورم یا بیکاری یا نگران آینده میشن یا فقط ناراحتن از خونه زندگیشون دور شدن

من هم همین رو می گم می گم کلا آدم اگر می خواد بی طرف باشه باید در مورد همه چیز بی طرف باشه یعنی نباید از یه کشور دیگه اینهمه تعریف کنه بعد بیاد کشور خودش رو بکوبه که مثلا من روشتفکرم

کاتیوشا یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:11 ب.ظ http://www.katiusha.blogfa.com

من در این مورد کاملا مخالفم.همه شبکه ها برنامه خوب و بد دارن.اما این شبکه اولا با نو آوری که داشته ثانیا با برنامه های جالبی که نشون میده از اکثر شبکه های فارسی زبان بهتره.اگر اخبار بد میگه شبکه های داخلی که بد ترند و اصلا قابل دبدن نیستند.هر کی هم میبینه خودش عقل و هوش داره و میتونه برداشت داشته باشه.اما در عوض اینقدر برنامه مفرح و مفید داره که فرحبخش باشه و اوقات فراغت رو به بهترین نحو پر کنه.
در مورد بفر مایید شام هم مگه از ملت ایران غیر از این انتظار داری؟کسانی با سطح بالا که نمیرن به خاطر 1000 پوند یا یورو تو برنامه شرکت کنند.کسانی میرن از طبقه اجتماعی متوسط و رو به پایین که 100 درصد نمایانگر جامعه ایرانیه.ما همینیم.آیینه شکستن خطاست.

کاتی عزیزم من درین که این شبکه نسبت به شبکه های دیگه ایرانی بهتره و برنامه های سرگرمیش زیاد تره حرفی ندارم... شاید منظورم رو بد رسوندم مشکل من با برنامه های اجتماعیشونه .... اما از طرفی هم همه شبکه های ایرانی اینقدر داغونند که این شبکه اینطور طرفدار داره... اما به نظرم مقایسه کردنش با صدا و سیما یک کم اشتباهه چون صدا و سیما رسانه یک دولته و باید سنگ دولتش رو به سینه بزنه در حالیکه یک شبکه غیر دولتی و خصوصی نباید سنگ کسی رو به سینه بزنه مگر اینکه در هدف گذاریش مشخص شده باشه ... اا در مورد بفرمائید شام هم بگم که خوب درست می گی من هم نمی خوام آینه بشکنم اما آیا خود تو یه ایرادی که داشته باشی رو میذاری زیر ذره بین و دوره میوفتی به همه نشونش می دی؟ این برنامه هیچی به ما اضافه نکرده جز نفرت از همدیگه که به نظرم به سر کرمیش نمی ارزه

رگبار یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:49 ب.ظ http://www.ragbarhaa.blogsky.com

-منم با کاتیوشا موافقم . درسته که اونا تو اتاق خبر فقط منفی ها رو می گن (که منبع همه اش هم از همین سایتهای داخلیه )ولی اون به اخبار جمهوری اسلامی که همش مثبت ها رو می گه در
-اون برنامه و اون فیلم آرگو رو هم ندیدم و نمی تونم قضاوت کنم .ولی این رو می دونم که باید همیشه تا اونجایی که میشه بی تعصب و منطقی حرف زد تا نظرمون اثر کنه

چناب رگبار عزیزم صداو سیما یک شبکه فرمایشی و دولتی است و باید همیشه از دولتش حمایت کنه و اوضاع رو گل و بلبل نشون بده ... این چه ربطی داره به یه شبکه خصوصی که قاعدتا باید بتونه طرف عدالت رو نگه داره...
اما در مورد برنامه ای که در مورد آرگو صحبت می کردند باید بهت بگم که خودت می دونی من خیلی ملیت گرا نیستم اما وقتی یه فیلم در مورد مردم ملت من ساخته می شه آیا واقعا من نباید از نگاه بالا به پائین یه بازیگر معمولی مثل بن افلک به کشورم (مقیاس رو در نظر بگیر) برنجم و در مورد توی برنامه ام در موردش صحبت کنم؟

رگبار چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.ragbarhaa.blogsky.com

شما چرا فکر میکنی من و تو خصوصیه ؟!! داد می زنه که بودجه اش رو دولت انگلیس داره میده خب معلمومه باید طرفداری اون رو بکنه

خدا خیرت بده رگبارجان ! من هم همین رو می خواستم بهش برسیم... اینکه این همه تبلیغات منفی در مورد ایران و اینهمه تعریف از انگلیس طبیعی نیست و احتیاج به فکر داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد